"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

Csokis-Sacher piskótás Ferrari torta

Drága Férjem szülinapi tortája idén Ferraris volt. A története az, hogy kérdeztem milyen tortát szeretne, amire a válasz az volt: -Ferrarisat amin rajta van a F1-es autó, Alonso,Massa és a Ferrari embléma is. Persze mindezt azért mondta, hogy ne álljak neki tortát gyártani. Gondolta ezt úgysem tudom megvalósítani.
Első gondolatom az volt, hogy bevonom piros "masszával" :-)) Majd sárga fekete színű burkolóanyagból készítek Ferrari emblémát. Hmm, de hol az autó? Na jó, veszek marcipán figurát. De a versenyzők még mindig hiányoznak. Addig addig járt az agyam, hogy eszembe jutott a fényképes ostyalap amit egy helyi cukrászdában lehet rendelni. Kerestem a neten egy képet ami minden kritériumnak megfelel és megcsináltattam a lapot.
Cukrász barátnőm segítségével sacher piskótát sütöttem, melyet párizsi krémmel töltöttem.
Hozzávalók:
Piskóta:
8 tojás fehérje+75g cukor
8 tojás sárgája+ 300g cukor
185g víz+185g olaj
300g liszt+75g kakaó
Fél e.k sütőpor
Krém:
3 dl tejszín+300g cukor
200g csoki+100g kakaó
300g vaj
Tetejére:
Ostyalap
50dkg formix massza
A tésztához a hozzávalókat külön-külön elkeverjük, a tojásos részeket habosítjuk majd az összeset egybe keverjük. Mivel téglalap tortát szerettem volna,így a 20*30-as tepsim használtam. Ebben sütöttem sütőpapíron, 175 fokon tűpróbáig. Ezt a tésztát torta fűrésszel 3 részre lehet osztani.
Eközben elkészítjük a krémet. A tejszínt a cukorral összemelegítjük, míg a cukor felolvad, ezután hozzáadjuk a kakaós csokit és összeforraljuk.
A vajat kihabosítjuk. A félrehúzott krémbe belekeverjük a vaj 2/3-át. Igen, valóban még forrón kell. A maradékot pedig a tetejére csipkedjük, hogy ne bőrösödjön be. Ha hihűlt a krém, habverővel addig verjük, míg habos és világos lesz a krém.
A tepsibe visszahelyezzük az első lapot. Megkenjük krémmel+lap+krém+lap és a tetejére nagyo vékony rétegben kenünk a krémből, csak azért, hogy a burkoló anyag rátapadjon.
A fehér masszát porcukor segítségével -miután átgyúrtuk alaposan- kinyújtjuk tepsi méretűre és a torta tetejére helyezzük.

Mikor ez is megvolt, a maradék krémet csillagcsöves zsákba töltöttem és felhúztam vele a torta oldalát.
A képet a felszolgálás előtt kb 1 órával tettem rá. Ennyi idő alatt kicsit megszívja magát, de nem ázik el. Bár, mint utólag kiderűlt, a megmaradt tortán sem ázott el a kép.
Mondanom sem kell, hogy isteni finom lett és nagyon tetszett mindenkinek, főként az ünnepeltnek.