"S mind, amiket e szép sziget ,ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr ,túl messzi tengeren."

Arany János: A walesi bárdok

(Cukkínis) Tökfőzelék

Tökszezon idején nem maradhat el a főzelék készítése. Régebben nem rajongtam érte. Megettem, de max 1 tányérral egy főzetből. Most, hogy már benőtt a fejem lágya, bármikor-bármennyi jöhet belőle. Az új verzió pedig, hogy cukkínivel keverve, keményítővel sűrítve készítem, melyek által isteni finom, lágy ízt kapunk. Férjem is odavan érte.
Hozzávalók:
2 normál tök
2 kisebb cukkíni
1 közepes hagyma
Olaj
1 cs kapor
3 e.k keményítő
1 tejföl
Feltét:
virsli, fasírt, natúr szelet
A tököt, cukkinit hámozzuk, magozzuk, lereszeljük a nagy lyukú reszelőn. Lesózzuk, fél órát állni hagyjuk és leöntjük az eresztett levet (nem csavarjuk).
A finomra vágott hagymát olajon megfuttatjuk és hozzáadjuk a tököt és a kaprot. Vízzel felengedjük, ízesítjük. A keményítőt hideg vízzel elkeverjük és a főzeléket besűrítjük vele. A tejfölt hőközelítéssel hozzáadjuk. Hagyjuk, hogy felforrjon és már kész is. Hidegen és melegen is fogyasztható, könnyű, nyári étel.

4 megjegyzés:

  1. Hű micsoda hamika és az a virsli, valami nagyon guszta

    VálaszTörlés
  2. Külön már készítettem tök illetve cukkini főzeléket, nekem a cukkini jobban ízlik. Vegyesen biztos fincsi lehet, legközelebb így készítem.:)

    VálaszTörlés
  3. Anyukám szokta így készíteni. Nagyon szereti a család :)
    A tiéd is nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, így jöhet virslivel együtt ahogy van.:))
    Még én sem főztem így vegyesen, de kifogom próbálni.

    VálaszTörlés